Anna van Rijn Kanaal

Gezeur over 60 minuten

Het is weer eens zover: vier dagen lang het beruchte 60-minutenrooster. Voor de leerlingen betekent dat maar één ding: kortere lessen, dus eerder uit.

Als leerlingen vragen we ons niet af waarom dit nou nodig is  en genieten we vooral van onze extra vrije tijd. Maar voor docenten schijnen er lange besprekingen en vermoedelijk oersaaie vergaderingen aan vast te zitten.

Aan de andere kant zitten er bij ons ook wel wat frustraties, dat merk ik bij mijzelf tenminste. Doordat we nu maar zestig minuten les hebben (wel fijn voor de afwisseling, trouwens), kunnen we tien minuten minder leren. Nou nou, wat een ramp, zie ik je al denken, maar je ondervindt vanzelf de problemen, let maar op! Zo lijkt het wel of alle uitjes gepland zijn op de enige dag dat ik een A-uur geschiedenis heb. Als een van de weinige lessen die ik dan wél heb nog maar zestig minuten duurt, is er wel heel veel zelfstudie nodig.

Een andere frustratie is, dat op het moment dat al je lessen korter zijn, het toch elke dag weer een soort teleurstelling is dat je R-uur gewoon veertig minuten duurt. Nou snap ik ook wel dat dertig minuten echt kort is. Maar toch blijft het wel iets waar ik elke dag weer over struikel.

Oh en nog één ding: als je zo slim bent geweest om het eerste uur een compensatie-uur in te plannen, moet je dus niet vergeten om tien minuutjes eerder op school aan te komen voor het tweede uur. Maar dat moet je er maar voor over hebben om veertig minuten eerder uit te zijn.

Al met al geniet ik vooral van mijn vrije tijd als voorbereiding op de komende vakantie.

Anne van Hilten

Voeg een reactie toe

Wees de eerste bij nieuwe content!

Krijg een seintje als er nieuwe content is geplaatst! Meld hieronder gratis aan!

Volg ons ook op:

Handige links

Wees de eerste bij nieuwe content!

Krijg een seintje als er nieuwe content is geplaatst! Meld hieronder gratis aan!

Volg ons ook op:

Handige links